Commerce Business Marketing Strategy Finance Concept

Jeżeli trafiłeś na tą stronę, zapewne zastanawiasz się nad rozszerzeniem już działającego biznesu, planujesz jego założenie lub po prostu jesteś żądnym wiedzy człowiekiem. E-biznes to działalność zarobkowa prowadzona, w sieci internetowej. Może mieć różne postacie. E-biznesem nazwiemy blog internetowy, który generuje przychody ze sprzedaży miejsc reklamowych, katalog firm online, który pobiera opłaty za dodanie wpisu firmy. Najpopularniejszym rodzajem biznesu, w internecie jest prowadzenie sklepu internetowego i właśnie na sklepach internetowych skupię się pisząc ten artykuł.

Budowę sklepu internetowego możemy podzielić na trzy istotne etapy. W pierwszym rozpoznajemy rynek, potrzeby konsumentów, braki, niedociągnięcia konkurencji, analizujemy nasze szanse względem konkurencji. W drugim etapie zajmujemy się już konkretnymi pracami prowadzącymi do powstania sklepu internetowego, a w trzecim zajmujemy się promocją. Niedociągnięcia w którymkolwiek z etapów oczywiście prowadzi do niepowodzenia całego przedsięwzięcia dlatego niezwykle ważna jest tu dbałość o każdy szczegół upór i konsekwencja w działaniu.

Rozpoznanie rynku

Jest to ważny kluczowy etap, w którym rodzi się cały zarys działalności. Na samy początku musimy określić co będziemy sprzedawać w sieci. Jeżeli posiadasz już swój sklep stacjonarny i chcesz powiększyć zasięg swoich wpływów, to masz sprawę ułatwioną, pozostaje Ci wtedy rozpoznanie konkurencji i dopasowanie się do branży tak, by ofertą przebić rywali i być bardziej atrakcyjnym dla odbiorców.

Jeżeli natomiast nie miałeś styczności wcześniej ze sprzedażą, zaczynasz od zera, Twoim zadaniem będzie pomyślenie nad gałęzią handlu, w której chcesz rozpocząć działalność. Musi być to gałąź na której się znasz, w której będziesz się czuł swobodnie, a przede wszystkim będziesz lubił swoją pracę. Najlepiej jest wybrać możliwie jak najwięcej pomysłów i je zapisać. Dalej należy przejść do analizy rynku oraz swojej konkurencji. Zbieramy informacje dotyczące funkcjonowania konkurencyjnych e-commerce i wygląd. Przyglądamy się zwłaszcza funkcjonalnością nietypowym, które wyróżniają dany sklep internetowych. Na podstawie zebranych informacji tworzymy listę funkcjonalności, cech standardowych, listę cech które uważamy za błędy lub niedociągnięcia oraz listę tych cech, które uważamy za dobre rozwiązania usprawniające handel.

Tworzenie sklepu internetowego

Gdy mamy komplet informacji i wykonane wszystkie analizy rynku udajemy się do agencji interaktywnej. Tworzenie sklepów internetowych opiera się właśnie na badaniach rynku oraz standardów webowych. Cały proces projektowania oraz programowania e-biznesu trwa kilka tygodni. Ten czas w oczekiwaniu na powstanie oprogramowania możemy wykorzystać na przygotowanie się do promocji. Nie będę omawiał dogłębnie zagadnień związanych samym tworzeniem oprogramowania, ponieważ jest to na tyle skomplikowany proces, że nie ma sensu zanudzać nim czytelnika, a agencje interaktywne realizują ten etap bez angażowania w niego klienta, chyba że chodzi o wydawanie opinii, w zakresie wyglądu graficznego.

Promocja sklepu internetowego

Większość osób zlecających, w mojej firmie stworzenie sklepu internetowego jest przekonana, że proces tworzenia e-biznesu składa się z dwóch etapów opisanych powyżej. Część osób ma świadomość, że pozycja, w wyszukiwarkach internetowych ma wpływ na wysokość sprzedaży, ale też żyje w błędnym przekonaniu, że wystarczy jedynie serwis internetowy nasycić odpowiednio słowami kluczowymi. Guzik. Trzeci etap jest najtrudniejszym etapem w budowaniu e-biznesu, kreowaniu marki, w sieci internetowej. Jest też najdłuższym etapem, który tak naprawdę nigdy się nie kończy. Pamiętaj, że nawet gdy osiągniesz sukces po wypromowaniu sklepu internetowego to konkurencja robi to samo, cały czas dąży do tego by Cię prześcignąć. Są różne rodzaje promocji sklepu internetowego. Pisaliśmy już o jednej z nich na łamach naszego magazynu (Social Media jako wsparcie sprzedaży), jeżeli chciałbyś posiąść większą wiedzę na ten temat możesz ją zdobyć pod tym linkiem: Promocja sklepu internetowego.

Przechodzą szczegółowo i starannie przez te trzy etapy, nie mogę Ci obiecać sukcesu, ale mogę zapewnić, że dojdziesz znacznie dalej niż większość przedsiębiorców startujących z tego typu projektami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here