W dzisiejszym artykule przyjrzymy się metodom promocji sklepu internetowego, w sieci internetowej. Postaram się je zaprezentować zgodnie z poziomem trudności oraz z poziomem skuteczności. Dobrze dobrane metody promocyjne mogą wynieść nasz sklep na wyżyny, przynieść nam dochód, stałych klientów, a w efekcie tego stabilność w naszym biznesie. Złe metody niestety mogą pogrążyć nasz e-commerce. W artykule omówię cztery metody promocji, które moim zdaniem są wystarczające i przynoszą spektakularne zyski.
Promowanie sklepu internetowego na Facebook
Jest to najprostsza metoda promocji naszego biznesu w sieci. Jest stosunkowo tania, a po nabyciu wprawy przynosi zysk. Promocja na Facebook polega generalnie na poszerzaniu sieci fanów Funpage. Zaczynamy od swojego podwórka, czyli swoich znajomych. Następnie publikując ciekawe treści, zdjęcia, materiały wideo zdobywamy co raz to więcej polubień oraz fanów. Im więcej odbiorców naszych postów tym większa baza potencjalnych klientów. W postach publikujemy odnośniki np.: do atrakcyjnych cenowo produktów, nowości w sklepie internetowym, zachęcając tym samym użytkowników Facebook do odwiedzin naszego e-commerce.
Promowanie sklepu internetowego na forach internetowych
Jest to również jedna z najprostszych metod promocji biznesu internetowego. Polega na pisaniu o naszych produktach w sieci. W tym celu zakładamy konta na tematycznie zbliżonych do naszej branży forach internetowych. Klucz sukcesu polega na pomaganiu innym użytkownikom. Możemy dobierać dla nich produkty i podsyłać linki do nich, w naszym sklepie internetowym. Możemy też pomagać odpisując linkiem w podpisie w naszym poście. W ten sposób możemy zdobyć nowych klientów i wzmocnić pozycje sklepu w wyszukiwarkach internetowych.
Promowanie sklepu internetowego, w wyszukiwarce Google
To wyjątkowa metoda promocji naszego sklepu internetowego. Zdecydowana większość użytkowników internetu szuka produktów poprzez wyszukiwarkę Google, a to oznacza że daje nam dostęp do ogromnej ilości potencjalnych klientów. Warunek by zasiąść do tego ogromnego kawałka tortu jest jeden. Musisz mieć dobre pozycje, w wyszukiwarce internetowej. Jest to najskuteczniejsza metoda promocji sklepu internetowego. Zamieszczam ją na trzecim miejscu ponieważ tak jak jest skuteczna tak też jest trudna. Działania polegające na zdobywaniu dobrych pozycji w wyszukiwarkach internetowych nazywamy pozycjonowaniem strony internetowej. Jest wiele kursów dostępnych w sieci na ten temat. Jeżeli przestudiujesz je i dalej nie będziesz się czuł na siłach aby wypozycjonować swój sklep e-commerce, możesz te zadanie zlecić firmie pozycjonerskiej.
Promowanie sklepu internetowego w wiadomościach mailowych
Ostatnią omawianą metodą promocji sklepu internetowego jest mailing, czyli masowe rozsyłanie listów mailowych. Jeżeli mamy dostęp do dobrej bazy z adresami e-mail to sprawa jest prosta. Istnieje mnóstwo też narzędzi za pomocą których stworzymy atrakcyjne wizualnie listy mailowe w języku HTML. Metodę te umieszczam jako ostatnią dlatego że jest najmniej skuteczna. Prosta ale przyciągająca najmniejszy odsetek klientów. Przykładowo dobrym wynikiem jest gdy 18% użytkowników, którzy otrzymają od nas wiadomość otworzą ją. Jeszcze mniejszy procent przeczyta wiadomość i przejdzie do naszego serwisu i ułamek procenta, który zdecyduje się na zakup. Mimo wszystko marketing mailowy jest dalej używany i pomocny przy budowaniu marki.
Powyższe metody pozwolą ci się wbić na wyższy poziom sprzedaży jednak ich skuteczność zależy od tego ile wysiłku umieścić w kampaniach przeprowadzanych nimi. Każda z metod wymaga systematyczności, niebywałej estetyki i umiejętności określania grup odbiorców. Życzę ci powodzenia.